Kockatý víkend - Zistenie vhodnosti kolonizácie planéty v systéme hviezdy Gliese 667 Cc

November 1, 2012

Tajnými vedeckými komunikačnými kanálmi už dlhšiu dobu kolovala informácia, že bola objavená planéta s možným výskytom všetkých podmienok na život. Preto boli na misiu povolaní najlepší bádatelia z celej planéty. Akcia sa mohla začať. Väčšina z nás sa dopravila dňa 13.4.2012 vlakmi z Bratislavy a Košíc na stanicu do Púchova, odkiaľ sme sa na raketovú základňu - ŠvP Lazy pod Makytou prepravili miestnou linkou. Tu nás už čakala vesmírna loď, velitelia a pár ďalších prieskumníkov. Pred nástupom na tajnú loď sme sa dozvedeli o vážnosti tejto akcie. Zistila sa vhodnosť kolonizácie planéty v systéme hviezdy Gliese 667 Cc a my ideme túto informáciu potvrdiť. Najprv sme sa zoznámili s našou loďou, ktorá bola rozdelená na rozličné sektory. Medzi ne patrili aj M1, M2, F1, F2, do ktorých sme boli, kvôli prísnym hygienickým normám, zadelení podľa pohlavia. Zoznámili sme sa s hlavným vedením tejto nebezpečnej akcie, ako aj s ďalšími prieskumníkmi. Nakoľko sme sa chystali prežiť spolu ťažké chvíle v odlúčení od nášho sveta, potrebovali sme sa najskôr spoznať. Následne sme boli rozdelení do jednotlivých posádok. Mohli sme bezpečne odletieť. Počas letu sme dostali ďalšie pokyny a už tu bol čas na večeru. Po nej to už nebola žiadna sranda, stmievalo sa a my sme mali vonku skúšku. Dokážeme si po tme zapamätať cestu k skrytej zásobe jedla a následne ju opísať ostatným tak, aby ju našli? Veru, nie každému sa to podarilo, a niektoré posádky pri tom poriadne zmokli. Dozvedeli sme sa výsledky tejto skúšky a na základni nás čakali voľné zábavné aktivity, frisbee, volejbal, spev a nejaké hry. No už bol čas na večerné čítanie/rozprávanie a tak sme sa pobrali do príslušných sektorov. Museli sme sa dobre vyspať pred nasledujúcim náročným dňom a to sme ešte nevedeli, čo nás čaká.

14.4.2012
Dobré ráno, šup na rozcvičku! No moc sa nám nechelo, rozospatí, von a rovno aj počítať. Po nej sme už prebratí šli na raňajky. Nasledovali doobedné školenia, ktoré rozhodne neboli nudné. Po nich športy, frisbee vonku aj v telocvični ale aj zajímaná a srandy bolo viac než dosť. Pobrali sme sa späť na základňu na ďalšie školenie, ktoré, možno kvôli vyššej náročnosti, nemalo až taký úspech, ale ani tu nechýbala sranda. Presunuli sme sa do jedálne a nasledoval obed a po ňom odpočinok. Cezeň sme hrali rôzne hry podľa chuti a nakoniec aj volejbal. Po odpočinku sme sa vrátili späť do dejiska našej tajnej výpravy. Bezpečne sme pristáli na planéte, ktorá bola naším cieľom a tu sme našli rôzne vzorky, ktoré bolo treba získať. A tak sme riešili príklady, stavali sa na rôzny počet končatín, niekde sme sa takto aj presúvali, dorozumievali sme sa posunkami atď..
Vzorky sme viac, či menej úspešne získali. No každopádne sme sa zas dobre zabavili. No ešte viac v úlohe, čo nasledovala. Snažili sme sa dobyť rôzne bane, pričom cieľom každej posádky bolo mať čo najviac surovín. Preto sme si vytrhávali šatky a kto ju mal vytiahnutú, musel sa najskôr oživiť plnením úloh. Nakoniec zasiahli do hry aj čudesné zvery z tejto planéty a tie vyťahovali šatky neúprosne. Po splnení tejto akcie sme sa vrátili na základňu, kde sme mali nejaký problém s čipom. Časti čipu nám rôzne menili zozbierané údaje. Tieto čísla sme mali zmeniť na 1, aby sme mohli informácie poslať naspäť na Zem a naše počítače im rozumeli. Kto prišiel na princíp, akým nám jednotlivé časti menili číslo, mal to o to jednoduchšie, vlastne to bolo nepriamo úlohou. Po večeri nám prišlo smutno za Zemou a chceli sme sa zabaviť a tak každý napísal na papierik tri otázky a tri predpokladané odpovede. Papieriky s otázkami sme premiešali a ťahali sme si ich postupne v kruhu. To isté s odpoveďami, takže kolovali naraz dve nádoby - jedna s otázkami a jedna s odpoveďami. Tieto kombinácie otázok a odpovedí nás často rozosmiali. Teplo oblečení sme sa pobrali po tak náročnom dni založiť si oheň a oddýchnuť si. Avšak po chvíli sme si všimli, že niektorí naši prieskumníci sa stratili a navôkol sa začali diať divné veci. Obliekli sme sa ešte teplejšie, vzali baterky, mapu a šli sme. Na rôznych stanovištiach sme získavali rôzne informácie no niekam mohli ísť len baby a inde len chalani. To sme sa dozvedeli až neďaleko daného stanovišťa. Okrem iného na prieskumníkov s baterkami striehli predátori, a zabíjali ich. Potom sa museli ísť oživiť ku základni. No strašidelné to začalo byť vtedy, keď na planéte nastala úplná tma a zažať baterku v prítomnosti predátorov bolo naozaj riskantné. Nakoniec sme aj toto zvládli a hneď po návrate na základňu, šup do postele.

15.4.2012
Ráno sme mali oneskorený budíček, po ktorom sme šli rovno na raňajky. Cez noc sme zjavne neprespali na našej lodi a loď aj cesta k nej bola obsadená robotmi. Každý z nich mal však jednu slabinu, takže sa dal zničiť. No aj tu sme museli byť opatrní, roboti videli len pod uhlom okolo 60°, ale keď niekoho zbadali, okamžite ho zabili a musel sa ísť oživiť. Navyše ak im niečo prekážalo v ceste, prepli sa do turbo-módu a vtedy sa mohli pozerať a chodiť kam chceli, pokiaľ neodstránili prekážku. Nakoniec sa nám podarilo prekonať týchto robotov a dostali sme sa všetci bezpečne na našu loď. Po obede sme si dobalili všetky veci, aby sme mohli vyraziť. Popodpisovali sme si podpisové listiny, rozlúčili sme sa, spravili si fotky a už bol čas ísť späť na Zem. A výsledok? Planéta nekolonizovateľná!